باغ غزلهای عاشقانه

اشعار عاشقانه ی ادبیات کهن فارسی ( Persian Love Poetry )

باغ غزلهای عاشقانه

اشعار عاشقانه ی ادبیات کهن فارسی ( Persian Love Poetry )

سعدی

یـک روز بــه شیــدایی در زلــف تو آویـزم

 

زان دو لـب شیرینـت صــد شور بــرانگیزم

 

گر قـصد جفـا داری اینک من و اینـک سـر

 

ور راه وفــا داری جــان در قـدمـــت ریــزم

 

بس توبه و پرهیزم کز عشق تو باطل شد

 

من بعـد بــدان شــرطم کز تــوبه بپرهیـزم

 

سیــم دل مسکینـم در خاک درت گم شد

 

خاک سـر هر کویـی بـی فایــده می‌بیــزم

 

در شهر به رسوایی دشمـن به دفـم بـرزد

 

تــا بــر دف عشــق آمـــد تیــر نـظـر تیــزم

 

مجنــون رخ لیـلـی چـون قیس بنـی عـامر

 

فرهــاد لب شیریـن چـون خسـرو پــرویـزم

 

گفتی به غمم بنشین یا از سر جان برخیز

 

فـرمــان برمــت جانــا بنـشینـم و بــرخیـزم

 

گــر بی تو بــود جنــت بــر کنـگـره ننشینم

 

ور بــا تــو بـــود دوزخ در سـلـسـلـه آویــزم

 

با یــاد تو گر سـعـدی در شعر نمی‌گنـجــد

 

چون دوسـت یگـانـه شد با غیــر نیـامیــزم

نظرات 5 + ارسال نظر
هستی چهارشنبه 13 دی 1391 ساعت 20:19 http://Rouja159blogfa

من دارم یه داستان می نویسم.این ابیات رو برای یه قسمتی از رمان انتخاب کردم.

لیلی شنبه 31 فروردین 1392 ساعت 22:55

بسسسسیار زیبا بود، ممنونم.

مهندس مارال شنبه 14 اردیبهشت 1392 ساعت 23:37 http://siniuora.blogfa

سلام وبلاگ قشنگی دارید به وبلاگهای منم سر بزنید

دریا13 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 ساعت 00:54

بسیاااااااااااار زیبا ...لاااایک

مبینا چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 13:20

عالییییییییییییییی بود...............لاییییک داریییییی..............

ممنون
لایکو جناب سعدی دارن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد