باغ غزلهای عاشقانه

اشعار عاشقانه ی ادبیات کهن فارسی ( Persian Love Poetry )

باغ غزلهای عاشقانه

اشعار عاشقانه ی ادبیات کهن فارسی ( Persian Love Poetry )

سعدی

شب  عاشقان  بی‌ دل  چه  شبی  دراز باشد

 

تو  بـیـا  کــز  اول  شــب  در  صبــح  بـاز بـاشد

 

عجبست  اگر  توانم  که  سفر  کنم  ز  دستت

 

به  کجــا  رود  کبــوتر  کــه  اسیـر  بــاز   باشد

 

ز  محبتت  نخواهم  که  نظـر  کنـم   بـه  رویت

 

که  محـب صـادق   آنـسـت  کـه  پاکبــاز  باشد

 

به  کرشــمه عنــایت  نگــهی  به  سوی ما کن

 

که  دعـای  دردمنـــدان  ز  ســـر  نیــــاز  بـاشد

 

سخنی که نیست طاقت که ز خویشتن بپوشم

 

به  کـدام  دوســت  گویم  کــه  محل  راز باشد

 

چه  نماز  باشد  آن  را  که  تو  در  خیال باشی

 

تو  صنــم  نمی‌گــذاری  کـه  مــرا  نمــاز  باشد

 

نه چنین حساب کردم چو تو دوست می‌گرفتم

 

که  ثنـا  و  حمــد  گوییـم  و  جفـا  و  ناز  باشد

 

دگرش  چو  بازبینی  غم  دل  مگوی  سعــدی

 

که  شب  وصـال  کوتاه  و  سخـن  دراز  باشد

 

قدمی  کـه  بـرگرفتی  به  وفـا  و  عـهد  یاران

 

اگــر   از  بـلا  بتـرسـی  قـدم   مجــاز   باشد

نظرات 8 + ارسال نظر
نوید سه‌شنبه 20 مهر 1389 ساعت 19:12


خیلی وبلاگ خوبی داری!!!!!!!!

علیرضا قاسمی چهارشنبه 21 مهر 1389 ساعت 10:47 http://www.magam.blogfa.com

سلام به آقا عبدالله ، دوست قدیمی خودمون ... چطوری داداش ، حالت خوبه الحمدالله ؟ امیدوارم که خوب و خوش باشی ...

اومدم یه حال و هوایی عوض کنم ، واقعا اشعاری که تو وبلاگت هست به آدم آرامش میده ، دستت درد نکنه ، من همشون رو میخونم هر بار که میام ...

برات آرزوی کامیابی و مانایی دارم ، ... خدا پشت و پناهت .

بهشت چهارشنبه 21 مهر 1389 ساعت 11:10 http://nochagh.blogsky.com

این سعدی هم چه دل ژر دردی داشته از دست یار.اصولا جالبه وقتی گفتگو و تعامل دو نفر را به تصویر می کشی.دست شما درد نکنه که بیاد ما آوردی از سعدی یه گفت و شنود بخونیم

کلیدبهشت شنبه 24 مهر 1389 ساعت 09:09

مگذار مرا دراین هیاهو، آقا / تنها و غریب و سربه زانو آقا

ای کاش ضمانت دلم را بکنی / تکرار قشنگ بچه آهو آقا

عیدتون مبارک

علیرضا قاسمی پنج‌شنبه 13 آبان 1389 ساعت 09:19 http://www.magam.blogfa.com

سلام ...

زنده باد داداش عبدالله عزیز خودم ... با اشعار زیباش که هر موقع آدم میخونه هوای عاشقی بهش دست میده ...


خیلی قشنگ گفته سعدی ...

عجبست اگر توانم که سفر کنم ز دستت
به کجــا رود کبــوتر کــه اسیـر بــاز باشد



عبدالله جان بازم میام تا شعرهای جدید و قشنگت رو بخونم ...

ایرج شنبه 6 اسفند 1390 ساعت 00:35

من نه آنم در پی جامی شراب من نه آنم در پی عیش شباب ؛من پی اکسیر عشقی آمدم تا به میقاتش همی گردم خراب

محدثه دوشنبه 10 مهر 1391 ساعت 23:25

سلام.خیلی شعر زیبایی بود.... من ازش واسه کلاس ادبیات عمومی دانشگام ازش استفاده خواهم کرد.... قربانت بای

سلام
ممنون از لطف شما
موفق باشید

M.king جمعه 18 دی 1394 ساعت 18:20

عالیییییییییییییی بووووووووووووودددددددددددددددددددددد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد