باغ غزلهای عاشقانه

اشعار عاشقانه ی ادبیات کهن فارسی ( Persian Love Poetry )

باغ غزلهای عاشقانه

اشعار عاشقانه ی ادبیات کهن فارسی ( Persian Love Poetry )

سعدی

همـه عمـر برندارم سـر از ایـن خمـار مستی

 

کـه هنـوز مـن نبـودم کـه تو در دلم نشستی            

 

تـو نـه مثل آفتــابی کـه حضـور و غیبـت افـتـد

دگـران رونـد و آینــد و تو همچنـان که هستی            

چـه حکـایت  از  فراقـت کــه  نداشـتم ولیــکن

تـو چــو روی بـاز کردی  در  مــاجــرا  ببسـتـی           

نظـری به دوسـتان کن که هـزار بــار از آن بــه

کـه  تحیــتی نویسـی و  هـدیـتـی فــرسـتـی           

دل دردمـنـد مــا را کـه  اسیــر  تـوســت  یــارا

بـه وصـال مرهمـی نـه چـو به انتظـار خسـتی           

نـه عجب که قلب دشمن شکنی به روز هیجا

تـو کـه قلب دوسـتان را به مفـارقت شکستی           

بـرو ای فقـیه  دانــا بــه  خــدای  بـخـش ما را

تو و زهـد و پارسایی من و عاشقـی و مستی           

دل هوشمند  بایــد کــه بـه  دلــبری  سـپاری

که چو قبله ایت باشد به از آن که خود پرستی          

چو زمام بخت و دولت نه به دست جهد باشـد

چــه کنـنـد اگــر  زبــونی نـکننـد و  زیـردسـتی           

گـلـه از  فــراق یـــاران  و  جـفـــای  روزگــاران

 

نه طریق توست سعدی کم خویش گیر و رستی                  

نظرات 8 + ارسال نظر
احمد یکشنبه 7 شهریور 1389 ساعت 10:33 http://2del3porde.blogfa.com

سلام ..... ~~~~~$$$$
خوبی ~~..$$**$$
~~~~~~~~~...$$$**$$
.................... $$$~~~'$$
~~~~~~~~$$$"~~~~$$
~~~~~~~~$$$~~~~.$$
~~~~~~~~$$~~~~..$$
~~~~~~~~$$~~~~.$$$
~~~~~~~~$$~~~$$$$
من آپ کردم~~$$$$$$$$
~~~~~~~~$$$$$$$
~~~~~~~.$$$$$$*
~~~~~$$$$$$$"
~~~~.$$$$$$$....
~~~$$$$$$"`$
~~$$$$$*~~~$$
~$$$$$~~~~~$$.$..
$$$$$~~~~$$$$$$$$$$.
$$$$~~~.$$$$$$$$$$$$$
$$$~~~~$$$*~'$~~$*$$$$
$$$~~~'$$"~~~$$~~~$$$$
3$$~~~~$$~~~~$$~~~~$$$
~$$$~~~$$$~~~'$~~~~$$$
~'*$$~~~~$$$~~$$~~:$$
~~~$$$$~~~~~~~$$~$$"
~~~~~$$*$$$$$$$$$"
~~~~~~~~~~````~$$
منتظرحضور سبزت هستم.'$
~~~~~~~~..~~~~~~$$
~........~$$$$$$~~~~$$
~~~~~$$$$$$$$~~~$$
~~~~~$$$$$$$$~~~$$
~~~~~~$$$$$"~~.$$
~~~~~~~"*$$$$$
.
.بدو بیاااااااااااااااااااااااااااااااااا

Amir پنج‌شنبه 18 شهریور 1389 ساعت 16:09 http://www.akharin-pishva.blogfa.com

سلام عید شما مبارک
از آخرین پیشوا که به مناسبت عید فطر به روز شده دیدن فرمائید
منتظر نظرات شما هستم
آخرین پیشوا نگهدارتان.

sifalaw پنج‌شنبه 18 شهریور 1389 ساعت 18:37 http://motaharoon.persianblog.ir

هدیه ی روز بیست و نهم رمضان 89
* و من اکثر فیه من الصلوه علی ثقل الله میزانه یوم تخفف الموازین و من تلا فیه آیه من القرآن کان له مثل اجر من ختم القرآن فی غیره من الشهور؛

و هر کس در این ماه زیاد صلوات بر من بفرستند خدای تعالی حسناتش را در روز قیامت سنگین می فرماید، در آن وقتی که میزانها سبک می شوند، و کسی که در این ماه آیه ای از قرآن تلاوت نماید مانند آن کسی است که در ماههای دیگر ختم قرآن نموده است.

احمد دوشنبه 29 شهریور 1389 ساعت 12:11 http://2del3porde.blogfa.com

نـوبـت مــن شد کـــه بــــرم شــایــد دیـگـه منو نبینی
دست خوندم نیست موندنم یه وقتی پای من نشینی
گریه نکن دیدن اشکـات واسـه مـن عذابه
چشماتو ببند تا ببینی که همش یه خوابه
گـریه نکـن دیـدن اشکات واسه من عذابه
چشماتو ببند تا ببینی که همش یه خوابه

...................................................................................
...................................................................................
...................................................................................

[قلب][گریه][گریه][ناراحت][ناراحت][قلب شکسته]

...................................................................................
...................................................................................
...................................................................................

آخرین آپم بود ..................... زود بیا ...........................منتظرم

کلیدبهشت پنج‌شنبه 8 مهر 1389 ساعت 08:11 http://www.peyambar-mesenger.blogfa.com

خدا آن حس زیباییست که در تاریکی صحرا، زمانی که هراس مرگ می دزدد سکوتت را، یکی همچون نسیم دشت میگوید" کنارت هستم ای تنها" و دل آرام میگیرد

Amir دوشنبه 19 مهر 1389 ساعت 00:27 http://www.akharin-pishva.blogfa.com

سلام عبدالله جان
باز هم مثل همیشه
شعرات قشنگه
-----------------------------------
آخرین پیشوا منتظر شماست.
باز هم مثل همیشه لطف کنید
و به آخرین پیشوا سر بزنید و نظر دهید.
آخرین پیشوا نگهدار شما.

سپاهان شهر دوشنبه 19 مهر 1389 ساعت 22:09 http://sepahan-shahr.blogsky.com/

سلام
من وبلاگی ساختم که توی اون آدرس وبلاگها و سایتهای همه ی سپاهان شهری ها رو بذارم.
اگر موافق هستید به من خبر بدید و اگر سپاهان شهری دیگه ای هم میشناسید آدرسش رو بهم بدید تا دعوتش کنم.
منتظرتان هستم
ممنون

ریتا چهارشنبه 19 تیر 1392 ساعت 05:40

بسیار زیبا بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد