باغ غزلهای عاشقانه

اشعار عاشقانه ی ادبیات کهن فارسی ( Persian Love Poetry )

باغ غزلهای عاشقانه

اشعار عاشقانه ی ادبیات کهن فارسی ( Persian Love Poetry )

نظامی

امشب  از  خفتن  چه خیزد؟  عیش  خوشتر  تا بروز

 

می رسیم  این  خواب  را  شبـــهای  دیـــگر  تا  بروز

 

گــاه  بر  چشمت  نشانم ،  گــاه  در   جانت  کشم

 

گـــاه  در  دل  جای  ســـازم ،  گـــاه  در  بـر  تا بروز

 

لعبــت  بــادام  چشــم  و  شـــاهــد  شـــکر  لبـــی

 

نقل  مستــان  خوش  بود  بــادام  و  شــکر  تا  بروز

 

دی  ز  هجرانــت  نهادم  دسـت  بر  سر  تــا  بـشب

 

امشــب  از  وصلــت  نهــادم  تـــاج  بر  ســر  تا بروز

 

با تو جان کردم گرو،خوش باش کین دست آن توست

 

نقـش  می زن ، عیـش می کن ، نـرد می بر  تا بروز

 

زلف  را  چون  توبه  خم  کن ، بوسه می ده تا بشب

 

توبه  را  چون  زلف  بشــکن ، بــاده  می خور  تا بروز

 

گوش  بر  شعر  نظامی  نه  که  امشب  کار   نیست

 

حلـقـه ی  گـــوش  تـــرا  بــا  حلـقــه ی   در   تا بروز

نظرات 2 + ارسال نظر
فرزانه دوشنبه 15 تیر 1388 ساعت 19:49 http://www.nasimsaba.blogsky.com

در نظر بازی ما بیخبران حیرانند
من چنینم که نمودم دگر ایشان دانند
عاقلان نقطه پرگار وجودند ولی
عشق داند که در این دایره سرگردانند

سلام دوست عزیز
وبلگ خوب و زیبایی داری از اینکه به وبلاگم سر زدی ممنون من شمار را در وبلاگم لینک کردم.
شاد و موفق باشی.

[ بدون نام ] چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 14:55 http://www.falsafekhayam.blogsky.com

سلام من هم وبلاگ شما دیدم و خیلی هم عالی هستمن وبلاگ شما به عنوان تبادل لینک توی وبلاگم گذاشتم اگر خواستید اسم وبلاگ من(فلسفه خیام) در لینکهای اشتراکیتون بزارید و خبرش بهم بدید . داخل وبلاگ برام نظر بزارید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد